poniedziałek, 28 stycznia 2013

Emily Rodda Puszcze Milczenia PAS DELTORY

Emily Rodda jest pseudonimem sławnej australijskiej pisarki Jennifer Rowe.
Cała seria tych niezwykle popularnych, przetłumaczonych na 29 języków książeczek przeznaczona jest dla dzieci w wieku 8-12 lat, więc jak najbardziej nadaje się dla mojej Groszek i z myślą o niej przeczytałam pierwszy tomik. Wiem już na pewno, że i mojej córce się spodoba, a teraz, kiedy ma ferie, na pewno z chęcią przeczyta "Puszcze milczenia".
To pierwsza część ośmiotomowej serii Pas Deltory, opowiadającej o Królestwie niegdyś bogatym i pięknym, w którym żyło się dostatnio, lecz z biegiem lat zbliżającym się do ruiny i upadku, coraz bardziej zniszczonym, biednym. Ludziom żyje się tutaj coraz trudniej, coraz skromniej, ale na pisma wysyłane do Króla otrzymują oni tylko wymijające odpowiedzi, a nic w ich smutnym życiu się nie zmienia, jest niestety coraz gorzej.
Historię Pasa Deltory poznajemy w chwili, kiedy umiera w wysokiej gorączce najpierw Królowa, a następnie Król, a władcą staje się młodziutki syn Pary Królewskiej, Endon, którego doradca oszukuje i okłamuje. Na szczęście ma przyjaciela Jarreda, który próbuje wytłumaczyć mu, jak ważny dla ich krainy jest tytułowy Pas Deltory.
To tyle, jeżeli chodzi o samą fabułę, streszczać książki nie mam zamiaru, żałuję tylko, że nie posiadam kolejnych części, bo czyta się to szybko, z dużym zainteresowaniem, lekko, język jest przystępny, nie sposób się nudzić z taką lekturą. Bardzo mnie to cieszy, że w naszych czasach, kiedy dzieci siedzą przed komputerem i telewizorem, a książka jest dla nich tylko przykrym obowiązkiem powstają takie pozycje. Na szczęście ta NIE JEST nudna, a jej odbiorcy mogą przekonać się, że warto czytać, że i tu są piękne, fantastyczne krainy, opowieści, wyobraźnia ma pole do popisu, a nie jak w gierkach komputerowych wszystko podane jest na tacy! Taka seria może pomóc dziecku zrozumieć, że dzięki książce mamy więcej możliwości, a przy okazji uczymy się, poszerzamy nasz zasób słów, poznajemy ciekawe miejsca, przeżywamy wraz z bohaterami interesujące przygody. Polecam  pierwszy tom Pasa Deltory, a ze swojej strony dziękuję bardzo Wydawnictwu EGMONT.
Okładka pochodzi z TEJ strony.

3 komentarze:

  1. Interesuje mnie ta seria, podobno pierwsza część to takie niby wprowadzenie, ale dalej jest coraz lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wzięłam tylko pierwszą część, bo jak by mi się nie spodobała, po co mi by była reszta? Z tym, że nie zapominajmy, iż to jest skierowane do dzieci, musiało być tak napisane, by trafić do młodego czytelnika, mogłoby być bardziej rozbudowane co nieco, ale nie jest źle!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam " Powrót do Del" i nie wiem, która to jest część, bo dzisiaj kupiłam :)

    OdpowiedzUsuń