środa, 13 sierpnia 2014

SIEDEM PYTAŃ DO PISARZA. Renata Piątkowska.

Nowy cykl na blogu, środowy. Czwarta odsłona. 
Tym razem autorka książek dla dzieci, Pani Renata Piątkowska, którą miałam przyjemność poznać na Warszawskich Targach Książki odpowie na siedem Waszych pytań. 




Macie niepowtarzalną szansę zadania autorce takiego pytania, jakie Was nurtuje, na jakie chcielibyście poznać odpowiedź.
Autor najciekawszego pytania zostanie nagrodzony egzemplarzem książeczki.

Renata Piątkowska jest absolwentką socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Uhonorowana wieloma nagrodami autorka pisze w sposób zrozumiały, zabawny i interesujący. Uwielbia jeździć konno, ceni dobre malarstwo, ma dwoje dzieci. Spod Jej pióra wyszły między innymi takie tytuły jak: "Opowiadania dla przedszkolaków", "Opowiadania z piaskownicy", "Nie ma nudnych dni" czy "Wszystkie moje mamy". 

W dniu wczorajszym swoją premierę miało drugie wydanie książeczki zatytułowanej "Szczęście śpi na lewym boku", którą z wielką przyjemnością objęłam patronatem medialnym. 


Jeżeli chcielibyście wygrać egzemplarz tej książeczki, wystarczy pod tym postem zadać niebanalne pytanie Pani Renacie Piątkowskiej. Zapraszam. 

SIEDEM PYTAŃ DO PISARZA:
1. Zabawa zaczyna się dzisiaj, 13 sierpnia i potrwa do 20 sierpnia, do godziny 23:00.
2. Każdy z Was może zadać Autorce jedno pytanie, wystarczy zostawić je pod tym postem konkursowym, wraz z adresem e-mail.
3. Spośród wszystkich pytań wybranych zostanie SIEDEM, na które Autorka udzieli odpowiedzi na moim blogu. Jedno, najciekawsze pytanie zostanie nagrodzone egzemplarzem powieści "Szczęście śpi na lewym boku"
4. Nagrodę ufundowało wydawnictwo BIS i Autorka.
5. Możecie udostępniać informację o konkursie, polubić mój FP, dodać mój blog do obserwowanych, za wszystko to jak zawsze serdecznie Wam dziękuję. 

15 komentarzy:

  1. Miałam przyjemność "musnąć" kontaktu z p. Renatą Piątkowską w czerwcu br. na rozdaniu nagród konkursu plastycznego (brały w nim udział moje przedszkolaki) GrimGaleria w Powiatowej Bibliotece w Gliwicach. Pozostał niedosyt po tym spotkaniu, mam nadzieję zaprosić jedną z moich ulubionych pisarek dla dzieci do naszego przedszkola. Zaczynam od września starania w tym kierunku....A teraz? Interesuje mnie jedna rzecz: Pisze Pani dla najmłodszych, wiem, że to bardzo trudna sztuka:) Nie ma Pani czasem ochoty zmierzyć się z literaturą dla dorosłych? Pozdrawiam Iwona067@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Które pytania są trudniejsze,te od dorosłych,czy od dzieci?
    ewaudala77@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Co wpłynęło na decyzję, że postanowiła Pani zapoznać i oswoić dzieci z problemem wojny?

    sylwiam720@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie uważam siebie za osobę przesądną, ale w stroju ślubnym wolałam uwzględnić coś niebieskiego i pożyczonego albo jak stłukę ulubiony kubek w piątek 13-ego, to od razu pojawia się myśl, że to pech przywiany przez ten dzień ;)
    Czy takie przesądy mogą według Pani wywołać prawdziwe nieszczęście czy to tylko niewinne powiedzenia/myśli?

    Pozdrawiam :)
    edyta.cha@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Pytanie mojego synka Daniela (prawie 3 lata) Czy lubi pani koty?
    marekudala@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Pisanie książek wymaga lekkiego pióra. Jak z jego lekkością było w czasach szkolnych? Jak Pani wypracowania oceniali poloniści – co chwalili, a co krytykowali? Czy widzieli w Pani talent literacki czy wręcz przeciwnie?

    martucha180@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam,

    Jako dziecko miała Pani swoje ulubione bajki, jeśli miałaby Pani teraz okazje zadać autorowi pytanie najulubieńszej bajki, np.: Braciom Grimm, jaki eby ono było, ewentualnie wcielić się w postać swojego bohatera bajkowego, kim byłby on/ona?

    Pozdrawiam,

    Małgorzata
    gomikol22@yahoo.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie jest Pani najzabawniejsze wspomnienie z dzieciństwa?
    Pozdrawiam,

    annabachor@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje pytanie: Dlaczego szczęście nie śpi na prawym boku?gosiaa10@buziaczek.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo często korzystam w pracy z dziećmi z pani tekstów. Kiedyś gdy omawialiśmy opowiadanie ze zbioru "Twardy orzech do zgryzienia: padło pytanie pięciolatka - "A czy Pani która napisała ten tekst bała się w dzieciństwie szczepienia? " pozdrawiam :) pyzikenator@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda, że można zadać tylko jedno pytanie...:)
    Wszystkie Pani książki są wyjątkowe. Chciałam zapytać, czy ma Pani wpływ na oprawę artystyczną książeczek i wybór współpracy z ilustratorem i jak to wygląda? Mnie np. urzekły ilustracje Pana Macieja Szymanowicza i wydaje mi się, że stanowią idealną oprawę do treści.

    Pozdrawiam
    Ela
    mail: elunia6791@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam.
    Czy ma Pani jakieś marzenie literackie?

    Pozdrawiam.
    Asia

    joasmol@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam.:)
    Co by Pani powiedziała na umieszczenie jednej z Pani książek w spisie lektur szkolnych?
    Pozdrawiam.
    Dominik - email: misiek0501@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam.
    Pytanie mojej córeczki, a nawet obu.:)
    Jakiego koloru jest szczęście?
    Pozdrawiam.
    rafsmol@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Moje pytanie wzięło się od Pani nazwiska. Automatycznie skojarzyło mi się z piątkiem 13 :). Tematyka "Szczęście śpi na lewym boku" opiera się na przesądach. Czy w Pani zamyśle było właśnie takie kojarzenie książeczki przez czytelników jak moje? Tzn czy właśnie z racji nazwiska i łatwego skojarzenia zdecydowała się Pani napisać o przesądach. (zagmatwałam troszeczkę ale mam nadzieje, że zostanę zrozumiana :) ) /Kaśka Kafar
    kasiakucik6@interia.eu

    OdpowiedzUsuń