niedziela, 9 października 2016

Wyprzedaż snów Marzena Rogalska recenzja powieści




Marzena Rogalska jest urodzoną w Przasnyszu polską dziennikarką, która postanowiła zadebiutować w nowej roli. Jej pierwsza powieść obyczajowa nosi tytuł "Wyprzedaż snów" i pojawi się na półkach księgarń już 26 października. To ciepła, optymistyczna opowieść o kobiecie, która specjalizuje się w ucieczkach bez słowa wyjaśnienia. Czy tym razem zostanie na zawsze w miejscu, które pokochała dawno temu?


Nie jest łatwo wrócić do świata, który opuściło się osiem lat wcześniej. Nie jest łatwo odszukać ludzi, których zraniło się do głębi opuszczając ich na blisko dekadę. Jak wyjaśnić powód ucieczki i jak opowiedzieć o wszystkich tych latach, które minęły? A może wcale nie trzeba niczego wyjaśniać, tłumaczyć, komplikować tego, co jest proste? Wystarczy tylko chcieć...


Agata jest okaleczona i doprawdy głęboko zraniona, ale stara się po raz kolejny na nowo poukładać swoje życie. Niestety nie jest to proste, ponieważ z poprzedniego nie zabrała zbyt wiele. Nie ma pieniędzy, mieszkania, pracy, perspektyw. Ma za to ogromny dar, z którego nie do końca zdaje sobie sprawę, albo którego nie chce przyjąć i zaakceptować.

Znajduje się w miejscu, w którym spędziła najpiękniejsze chwile. Z ogromnym sentymentem wspomina ten okres, wie, że czas tu spędzony był najszczęśliwszym w całym jej życiu. Co prawda wiele się tutaj zmieniło, nie utrzymywała kontaktu z przyjaciółmi i nie wie, czy tamte relacje da się odbudować, ale ma w sobie sporą dawkę nadziei i optymizmu.

To dosyć przewrotna historia, która pokazuje nam, że nawet gdy sami nie mamy zbyt wiele, możemy pomóc innym. Uświadomić im, jak ważne są marzenia, że warto dążyć do ich realizacji, że zmiany w naszym życiu są możliwe tylko dzięki nam samym. To my musimy zrozumieć, co jest istotne, to my musimy przypomnieć sobie, czego pragniemy i zawalczyć o samych siebie.

Mnie ta książka poruszyła do głębi. Czytałam ją w bardzo trudnym momencie mojego życia, dlatego tym bardziej doceniam jej przesłanie. To powieść, która przypomina nam, że na świecie jest wielu dobrych, serdecznych i życzliwych ludzi, wystarczy tylko szeroko otworzyć oczy i przestać skupiać się na własnych problemach, własnej egzystencji.

"Wyprzedaż snów" to bardzo udany debiut. Książkę czyta się szybko, styl autorki jest lekki, a jej bohaterowie prawdopodobni. To historia o prawdziwej przyjaźni, takiej, o jakiej marzymy, jakiej szukamy. Jestem zauroczona tą fabułą i polecam ją wszystkim. Nie zawiedziecie się, bo to naprawdę wciągająca i ciepła powieść. Zaskakująca, nieprzewidywalna, niebanalna, nieprzesłodzona, co w przypadku powieści obyczajowej jest nie lada sztuką. Czekam na kolejne książki Marzeny Rogalskiej z wielką niecierpliwością.
Premiera: 26.10.2016 


1 komentarz:

  1. ja jestem ogromną fanką marzę o tym mniej więcej siedmiu lat oglądam każdy program czytam każdy artykuł w internecie i pisze z autorką książki wyprzedaż snów na Facebooku Marzena jest osobą skromną co na osobę pracująca w telewizji zdarza się bardzo rzadko jest zawsze nie ma nigdy arogancka i opryskliwa stara się pomóc każdemu komu tylko się da wspiera pociesza dodaje otuchy oby więcej takich ludzi na tym świecie Ja kupię książkę Marzanki jak tylko się pokaże na sklepowych półkach już nie mogą się jej i jej doczekać Nawet moja rodzina mówi że nasz dom jest dosłownie przepełnione Marzeną bo można ją znaleźć wszędzie w moim smartfonie komputerze a nawet w nagrywarce telewizora ale nic tak nie sprawia mi przyjemności jak widok śmiechu Marzeny nawet po ciężkim dniu w szkole Kiedy włączam jakikolwiek materiał z nią Czuję się lepiej Przyznam się szczerze że długo się starałam o to by mieć tak dobry kontakt z Marzeną jaki mam dziś Próbowałam się do niej dostać przez ponad 5 lat Dlatego teraz Cieszy mnie każdy postęp w jej karierze każdy komentarz I like on nie jest dla mnie czymś podobnym do Katharsis dlatego popieram ją w każdej jej decyzji i jestem pewna absolutnie pewna że ta książka okaże się hitem a po części Pierwszej okaże się druga trzecia i tak dalej Marzena jest the best

    OdpowiedzUsuń